Jak pokazują najnowsze wyniki badań dzieci czytają coraz mniej. Co więcej, ilość książek czytanych w ciągu roku spada wraz z wiekiem dziecka. Aby pokazać dzieciom, że przez literaturę można odkrywać swoje pasje i zainteresowania, McDonald’s przygotował wyjątkową promocję dla swoich najmłodszych gości. W ramach programu „Czytajmy z McDonald’s”, który startuje 19 listopada, na najmłodszych będzie czekało 140 000 fantastycznych książek.
Czytanie staje się coraz mniej popularną formą spędzania wolnego czasu. Dla wielu dzieci książka przestaje być źródłem wiedzy o świecie. Informacje zdobywają z Internetu, radia, telewizji, eliminując z pola zainteresowań i doświadczeń książkę. Kształtowanie nawyku czytania jest szczególnie ważne w wieku dziecięcym. Zadaniem rodziców jest wspieranie dzieci uczących się czytać. Brak zachęty z ich strony oraz brak przykładu wpływa na niechęć dzieci do czytania.
Dziecko, które regularnie czyta odnosi sukcesy, bo jego umysł jest poddawany nieustannemu treningowi. Wspieranie najmłodszych w rozwoju to zadanie każdego z nas. Dlatego zdecydowaliśmy się prowadzić akcje promujące czytelnictwo wśród dzieci – mówi Krzysztof Kłapa, Dyrektor ds. Korporacyjnych McDonald’s Polska - Jest to już trzecia edycja kampanii Czytajmy z McDonald’s. W dwóch poprzednich rozdaliśmy naszym najmłodszym gościom 400 000 książek.
Aby otrzymać jedną z 5 fantastycznych książek wystarczy odwiedzić restaurację McDonald’s pomiędzy 19 listopada a 10 grudnia i kupić zestaw Happy Meal wraz z dowolnym McZestawem. Dzieci, poza zabawką, która zawsze jest dołączona do zestawu Happy Meal, dostaną książkę bez dodatkowej opłaty.
W ofercie znajdują się zróżnicowane tytuły wydawnictwa Egmont, które zaspokoją różne potrzeby dzieci oraz ich rodziców. W serii „Czytam sobie” dostępne są dwa tytuły: Historia Pewnego statku oraz Człowiek z czerwoną chorągiewką. Z kolei w serii „Bajkowa Biblioteka” na najmłodszych czekają trzy pozycje: Pszczółka Maja – Alarm Niedźwiedziowy, Bob Budowniczy – Bob i orkiestra, Straszny smok oraz Smerfy – Kosmosmerf.
Cały nakład książek został sfinansowany przez McDonald’s Polska.