Droga Pani Izo,
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania nie jest metodą szybkiego czytania, ale nauką czytania sylabami, pomagającą dzieciom z opóźnionym rozwojem. Zapis sylab i wyrazów ułatwi dzieciom powtarzanie, które nie może się pojawić przy zwykłym czytaniu książeczek.
Bardzo mnie dziwi, ze psycholog nie stwierdził nieprawidłowości, bo czterolatek powinien mieć w pełni opanowany system językowy. Brak komunikacji językowej, to nie tylko frustracja społeczna, ale przede wszystkim INNY rozwój myślenia. Dzieci niemówiące nie mają możliwości budowania języka abstrakcyjnego.
Logopeda powinien rozpocząć pracę, jak z każdym dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy, dwujęzyczność nie jest tu przeszkodą.
Proszę sprawdzić na stronie www.szkolakrakowska.pl, czy logopeda proponujący metodę jest na liście polecanych przeze mnie logopedów.
Polecam także program "Słucham i uczę się mówić - Trudne głoski" - www.arson.pl oraz "Kocham czytać" - www.we.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze