Droga Pani Anastazjo,
tego typu błędy u trzylatka są zjawiskiem rozwojowym u tych dzieci, które nie zakończyły jeszcze procesu kształtowania się dominacji ręki, ucha, oka i nogi. Szczególnie lewouszność daje często opisywany przez Panią efekt. Nie oznacza to, że nie warto stymulować rozwoju dziecka.
Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej: słuchanie wypowiedzi
językowych "Program Słucham i uczę się mówić - Sylaby i rzeczowniki" oraz
"Sylaby i czasowniki l. pojedyncza", 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne,
by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców
słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach
"Kocham czytać" i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić
się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl).
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska
Komentarze