Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Pytanie techniczne do "Kocham czytać"

Szanowna Pani Profesor,
ok. dwóch miesięcy temu pisałam do Pani w sprawie niespełna 5-letniego synka z problemami logopedycznymi. Zaczęłam pracę z "Kocham czytać" i po początkowym braku jakichkolwiek efektów moje dziecko zaczęło czytać sylaby (jesteśmy przy 4 książeczce). Przeczyta też proste wyrazy dwusylabowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Trochę mnie martwi tylko, że w przedszkolu uczony jest głoskowania i przyznam, że ja przed poznaniem metody krakowskiej też wprowadzałam mu litery. Teraz słyszę jak syn przy odczytywaniu sylab czasami mówi po cichutku pojedyncze litery, ale potem zaraz szybko składa je w całość. Staram się ten nawyk, ale czy ewentualnie tak też może być? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

Milena
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

Droga Pani Mileno,

gratuluję sukcesów terapeutycznych. Proszę konsekwetnie stosować sylaby. Synek będzie się przez to ukryte głoskowanie uczył nieco wolniej. Mam nadzieję, że te reakcje będą powoli zanikać. Proszę teraz nie zwracać na to uwagi, by chłopca
nie zniechęcać, ale Pani nie może nigdy nazwać pojedynczej spółgłoski czy litery.
Trzymam kciuki.


Serdecznie pozdrawiam

JAgoda Cieszyńska

Zobacz inne porady w tematyce: Kocham czytać, nauka czytania

Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć