Szanowna Pani,
bez wątpienia opisane zachowania są ze spektrum autyzmu. Widzę, że jest Pani świadomą Matką, która już zgłębiła problem.
Synek jest mały i jeszcze można powrócić na prawidłową ścieżkę rozwojową.
Konieczne są codzienne ćwiczenia i całkowita eliminacja stymulacji prawej półkuli mózgu.
Synek nie może:
- oglądać telewizji
- oglądać filmów na DVD
- grać na komputerze
- słuchać muzyki
- bawić się dźwiękowymi zabawkami (trzeba usunąć baterie)
Najważniejsze ćwiczenia:
Słuchanie wypowiedzi językowych Program "Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - 10 minut dziennie (www.arson.pl).
Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych.
Ćwiczenia stymulacji mowy podczas dialogu - wspólne czytanie sylab (powtarzanie) i pokazywanie obrazków w książeczkach Kocham czytać, (na początek Zeszyty od 1. do 5.) - www.we.pl
Wszystkie ćwiczenia można znaleźć w: J. Cieszyńska, M. Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna" (www.we.pl), oraz J. Cieszyńska "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska" (www.konferncje-logopedyczne.pl)
Terapeutów pracujących metodą krakowską znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze
Witam. Jestem mamą 2,5letniej dziewczynki, która zachowuje się podobnie do Pani synka. U mojego dziecka stwierdzono dysharmonię rozwoju. Jest objęta wczesnym wspomaganiem rozwoju. Na marginesie powiem że autyzm odznacza się tym iż dziecko nie potrafi naśladować ani bawić się tzw "na niby" . Pozdrawiam
dodany: 2013-01-29 15:51:59, przez: Bożena
Na obecnym etapie dziecko zaczyna mowic po "swojemu" - sylabami. Potrafi duzo tak "cwiczyc" w ciagu dnia.
dodany: 2012-06-05 21:09:08, przez: mama-16
Witam Bardzo dziekuje za odpowiedz. Moj synek nadal nie mowi. Dodam, ze wychowuje sie w domu gdzie mowi sie trzema jezykami, wiec to na pewno opozni jego mowe. Ja mowie w innym jezyku niz jego tata. Reaguje na moje zwroty "chodz" czy imie. Aktualnie niepokojace jest to, ze nie pokazuje co chce, wymusza krzykiem. Lubi tez miec cos w rekach, nosi kubek, ciastko, klocki, ogolnie swoje rzeczy przez dluzszy czas. Nie swoje rzeczy wezmie popatrzy i odlozy na miejsce. Daje czesc, przybija piatke. Bawi sie z dziecmi, np. biega dokola nich i sie smieje, zaczepia. Jak jest daleko i sie go zawola - reaguje, odwraca sie, usmiecha i odmacha mi reka. Przychodzi do mnie gdy cos go zaniepokoilo czy cos chce. Pokazuje emocje: radosc, gniew, zadowolenie, smutek. Mieszamy za granica. Tutaj nie stwierdzono u dziecka autyzmu.
dodany: 2012-05-24 13:57:59, przez: mama-16