W ostatnią sobotę sierpnia Pole Mokotowskie w Warszawie zamieniło się w park rozrywki. Wszystko za sprawą wielkiego pikniku rodzinnego z mocą atrakcji przygotowanych dla rodzin z dziećmi w ramach ogólnopolskiej akcji Dzień Zabawy z Nickelodeon. Jej celem jest zachęcenie najmłodszych do aktywności fizycznej i spędzania czasu na świeżym powietrzu. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad pięć tysięcy osób.
Sportowe emocje i prawdziwego ducha zdrowej rywalizacji, można było poczuć podczas mini maratonu, w którym pobiegło ponad tysiąc dzieci. Biegi organizowane były w różnych kategoriach wiekowych. Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami.
Chętni mogli spróbować swoich sił, układając ogromne puzzle, skacząc na trampolinie, czy bawiąc się w wielkim dmuchanym zamku. Dzieci trenowały celność rzucając do celu, zaś sprawność ruchową, pokonując tor przeszkód. Wytrwali mogli obserwować wybuch wielkiego wulkanu niespodzianki, który budził się co godzinę. Nie brakowało chętnych do zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia ze SpongeBobem Kanciastopartym – jednym z ulubionych kreskówkowych bohaterów. Wytchnienie uczestnikom zapewniała strefa chilloutu, w której można było odpocząć i schronić się przed słońcem.
W tym dniu, na Polach Mokotowskich, rozegrał się również finał NERFmanii. Uczestnicy, wyłonieni w lokalnych eliminacjach, spotkali się, by rywalizować o miano najlepszego zawodnika. Dzieci musiały pokonać laserowy tor przeszkód, sprawdzały swój refleks oraz umiejętności, strzelając piankowymi pociskami do celu. Nie zabrakło również zagadek logicznych. Na podium stanęli trzej najlepsi zawodnicy NERFmanii.
„Cieszymy się, że mieszkańcy Warszawy i okolic po raz kolejny tak licznie uczestniczyli w Dniu Zabawy z Nickelodeon, który w Polsce organizowany jest już po raz czwarty. Dzięki tego typu działaniom chcemy zachęcać dzieci do odkrywania, jak wielką frajdę daje zabawa na świeżym powietrzu z rodziną, czy rówieśnikami, kształtując w dzieciach pozytywne nawyki ” - mówi Agnieszka Krakós -Gorący, PR Manager w Viacom.
Wielki rodzinny piknik stał się doskonałą okazją do spotkania w gronie najbliższych i aktywnego spędzenia ostatnich dni wakacji przez dzieci. Event zorganizowany w Warszawie jest częścią działań realizowanych w ramach ogólnopolskiej akcji Dzień Zabawy z Nickelodeon. W piątek 26 sierpnia, w godz. 13.00 – 17.00 Nickelodeon wyłączył nadawanie programu i wyciszył swoją stronę internetową, zapraszając dzieci do wyjścia na dwór i aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
Dzień Zabawy z Nickelodeon wpisuje się w naczelną dewizę akcji „Dzieci górą!” realizującą strategię kreatywnych działań adresowanych do najmłodszych widzów i wykraczających poza program telewizyjny. W Stanach Zjednoczonych, Day of Play with Nickelodeon, ma już dwunastoletnią tradycję, a jedną z głównych ambasadorek akcji jest Michelle Obama. Krzewienie idei zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży jest jednym z ważniejszych celów, jaki Pierwsza Dama postawiła sobie od początku prezydentury męża. Co roku przed Białym Domem organizuje dla najmłodszych wielki piknik.
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: www.nick.com.pl oraz http://dayofplay16.nick.com.pl/.