Katarzyna Wierzbicka zwyciężyła w konkursie Biedronki „Piórko 2019” na tekst książki dla najmłodszych. Pełną humoru opowieścią o małym królewiczu i jego niezwykłych przygodach zdobyła uznanie jury i 100 tys. zł nagrody. Jej tekst zostanie zilustrowany przez laureata drugiego etapu konkursu, który ruszył 23 maja, a powstała w ten sposób książka już w listopadzie trafi na półki ponad 2900 sklepów Biedronka.
Laureatka piątej już edycji konkursu „Piórko”, prowadzonego przez Biedronkę od 2015 r., pracuje w przedszkolu. Katarzyna Wierzbicka uwielbia książki fantasy, choć przyznaje, że ma zdecydowanie za mało czasu na czytanie. Kocha musicale i podróże. Prowadzi również bloga, na którym można znaleźć historyjki o życiu z dziećmi oraz pisane z przymrużeniem oka przemyślenia na tematy związane z macierzyństwem. Ukończyła Bibliotekoznawstwo i Informację Naukową na Uniwersytecie Warszawskim, obecnie studiuje podyplomowo pedagogikę.
Jej tekst, wybrany spośród niemal 3200 prac nadesłanych na konkurs, to współczesna interpretacja tradycyjnej bajki. Według kapituły nagrody, jego ogromnym walorem jest poczucie humoru sprawiające, że ważny przekaz jest podany w lekkiej formie.
- To opowieść o tym, że świat potrzebuje zwyczajnych ludzi, a marzenia spełniają się czasem małymi kroczkami, niekoniecznie w spektakularny sposób – mówi Katarzyna Wierzbicka. – Wszędzie teraz słyszy się, że trzeba być najlepszym, wyjątkowym, a to nieprawda. Każdy z nas jest wyjątkowy już w momencie przyjścia na świat. Wszyscy możemy stać się bohaterami dnia codziennego, poprzez zwykłe, dobre gesty, gotowość do pomagania innym i zmienianie na lepsze świata - choćby w niewielkim stopniu.
Obecnie szansę otrzymania od Biedronki 100 tys. zł nagrody w drugim etapie konkursu „Piórko” mają utalentowani ilustratorzy debiutanci. Przed nimi wdzięczne zadanie – grafiki do tekstu o małym królewiczu mogą nadsyłać od 23 maja do 1 lipca br.
– Czekamy na prace, które, poza tekstem, dodatkowo przyciągną uwagę dzieci i nie pozwolą im oderwać się od lektury. To właśnie popularyzacja czytelnictwa wśród najmłodszych jest naszym nadrzędnym celem. Dodatkowo zachęcamy do odnalezienia w sobie pierwiastka twórczego. Czekamy na ilustracje przygotowane różną techniką, dostosowane do percepcji dzieci w wieku 4-10 lat, do których kierujemy tę książkę. Już nie możemy się doczekać, aż weźmiemy ją do ręki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka, członek kapituły konkursu „Piórko” w obu kategoriach: Tekst oraz Ilustracje.
Zwycięskiego ilustratora najnowszej książki konkursowej poznamy 1 sierpnia.
Informacje o konkursie „Piórko”, w tym regulamin, zawierający m.in. szczegóły dotyczące sposobu składania prac graficznych, dostępne są na stronie www.piorko.biedronka.pl.
Na zdjęciu (od lewej): Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A., Katarzyna Wierzbicka, laureatka Piórka 2019 w kategorii Tekst, Agnieszka Karp-Szymańska, wydawca portalu Czas dzieci i przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Tekst i Katarzyna Scheer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.