Warszawa

Recenzja książki:

W rytmie serca. Opowieści o dzieciach, które uwierzyły w siebie

W rytmie serca. Opowieści o dzieciach, które uwierzyły w siebie

Aleksandra Struska-Musiał
Edyta Danieluk (Ilustr.)
od 6 do 9 lat
PATRONAT

Klasa różnorodności

W klasie stoją ławki. W ławkach siedzą dzieci. W dzieciach mieszkają historie. Każda z nich jest inna, tak samo jak różni są bohaterowie, których one dotyczą. Jest dziewczynka, która kocha tańczyć, a muzyka przenika ją na wskroś. Jest chłopiec, który z kolei nie lubi za głośnej muzyki za to uwielbia kamienie. Potrafi wyczuć ich fakturę i zachwycić się ich różnorodnością. Jego kolega z klasy jest bardzo nieśmiały, za to kocha psy i potrafi zaczarować każdego czworonoga. A jedna dziewczynka ma talent do tworzenia opowieści, choć nie jest pewna, czy są one dość dobre, by podzielić się nimi z innymi. 

 

Taka właśnie jest klasa pani Jagody, a wcześniej grupa z przedszkola Czarodziejska Pozytywka. Pełna ludzkich rozmaitości. Czasem akceptująca i wyrozumiała, czasem pochopnie osądzająca i zagubiona. Poznając historie pojedynczych uczniów, poznajemy trudności, z jakimi mierzą się dzieci z nadwrażliwością, arytmią, zespołem Downa. Ich codzienność, smutki i radości, a przede wszystkim ich funkcjonowanie na tle grupy, które czasem nie jest łatwe, jednak potrafi przynieść wiele dobrych doświadczeń. 

 

Mądra i wzruszająca książka o akceptacji. Pokazuje, że to właśnie różnorodność jest właściwa ludziom, bowiem każdy nosi w sobie swoją własną, niepowtarzalną opowieść. 

 

Przeczytaj również

Polecamy

Inne recenzje

Opowieść wigilijna w malarskiej interpretacji Józefa Wilkonia

Kto obudził niedźwiedzia?

Recenzje CzasDzieci.pl
Opowieść wigilijna w malarskiej interpretacji Józefa Wilkonia
... czytaj więcej »

Warto zobaczyć