Warszawa

Recenzja książki:

Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6–13 lat?

Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6–13 lat?

Natalia Minge
Krzysztof Minge
PATRONAT

Zdobywać samodzielność

Czas późnego dzieciństwa przypada na okres wczesnoszkolny, w którym z aktywności spontanicznej, pełnej zabawy dziecko powinno przejść do działań związanych z nauką, obowiązkami i normami społecznymi. W okresie tym kładzie się nacisk między innymi na opanowanie umiejętności nabywania wiedzy i organizowania popołudnia tak, aby znaleźć czas zarówno na rozrywkę, jak i naukę, a także odkryć swoje miejsce w grupie rówieśniczej. Oczywiście są to zadania, w których realizacji powinno się pomóc dziecku, gdyż nie jest ono w stanie poradzić sobie z tyloma nowymi wymaganiami samodzielnie.


Jednak jak pogodzić życie rodzinne ze szkołą? Jak pomóc dziecku pozbyć się złych nawyków i przekazać mu informacje o właściwych technikach uczenia się? Skąd czerpać wszechstronną, profesjonalną wiedzę dotyczącą wspierania rozwoju młodego ucznia? Pomocną lekturą okaże się z pewnością książka wydawnictwa Samo Sedno Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6-13 lat? Natalii i Krzysztofa Minge.


Autorzy poradnika to rodzice trójki pociech, psycholodzy z długoletnim doświadczeniem, specjalizujący się w tematyce wspomagania rozwoju dzieci. Swoje założenia opierają na poglądach m.in. Glenna Domana czy Gordona Drydena. Najnowszą książkę kierują do rodziców i pedagogów, chcąc pomóc im w rozwiązaniu problemów, jakie mogą się pojawić w pierwszych latach nauki dziecka i przypomnieć, że jest ono „wolną jednostką, która sama z siebie pragnie się rozwijać, ma własne zainteresowania i preferencje”.


Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6-13 lat? to interesująca i treściwa pozycja, dzięki której czytelnik będzie miał okazję zapoznać się między innymi z alternatywnymi formami nauczania, coraz licznej występującymi w polskich miastach, z likwidacją fobii szkolnych czy złych nawyków nabytych przy odrabianiu lekcji bądź odżywiania oraz z technikami uczenia się, które, jak się okazuje, sprawdzają się u uczniów w każdym wieku. Dodatkowo autorzy przybliżają nam kwestię wieloprocesowości dzieci, kontrargumentując powszechne dość często stanowisko, mówiące, że dzieci są w stanie efektywnie wykonywać kilka czynności jednocześnie, korzystając przy tym z wielu urządzeń technologicznych, a także przedstawiając wartościową opinię dotyczącą ilości zajęć dodatkowych podejmowanych przez dzieci z inicjatywy rodziców.


Książka Natalii i Krzysztofa Minge to przejrzyście wydany poradnik zawierający cenne ciekawostki, wskazówki, ćwiczenia i ogólne informacje ułatwiające zdobywanie samodzielności i wspierania rozwoju dziecka. Co ważne, nie musimy bezwzględnie przeczytać jej strona po stronie, żeby przyniosła korzyści. Dodatkowo, bardzo pomysłowym rozwiązaniem okazało się umieszczenie wyodrębnionych pól tekstowych, w których czytelnik znaleźć może podsumowanie każdego podrozdziału, adresy stron internetowych, na które warto zajrzeć bądź codzienne wskazówki, o których w natłoku obowiązków łatwo zapomnieć. Napisana przystępnym, zrozumiałym językiem treść pokaże, że można zacząć od małych zmian, aby pomóc dziecku zdobywać samodzielność i odpowiedzialność oraz potrzebną w życiu wiedzę, a także uporządkuje i uzupełni wiedzę każdego, kto zdecyduje się na lekturę.


Zachęcam zatem do lektury rodziców oraz nauczycieli szkół podstawowych. Jestem przekonana, że pozycja wydawnictwa Samo Sedno przypadnie Wam do gustu.

 

Eliza Idczak

 

Przeczytaj również

Polecamy

Inne recenzje

Opowieść wigilijna w malarskiej interpretacji Józefa Wilkonia

Kto obudził niedźwiedzia?

Recenzje CzasDzieci.pl
Opowieść wigilijna w malarskiej interpretacji Józefa Wilkonia
... czytaj więcej »

Warto zobaczyć