Mam 6 letniego synka, który miał problem z mową. Od 3 roku życia był pod stałą opieką logopedy. Nigdy nie stawiał oporu i ćwiczył. W wieku 5 lat zaczął mówić chociaż nadal potrzebuje dużej opieki za strony logopedy, ale pojawił się kolejny problem, który polega na tym, że nie chce z nikim współpracować. Jego zachowanie zaczęło mnie niepokoić przy każdej jakiejkolwiek wizycie. Właśnie przed chwilą wróciłam z bilansu sześciolatka, na którym zachowanie jego przeszło wszelkie granice. Nie wiem czym spowodowane jest jego zachowanie. Na ogół jest grzecznym dzieckiem, ale ma problem z podporządkowaniem się do poleceń. W przedszkolu jest grzeczny, ale niestety odstaje od grupy, ponieważ problem ma z głoskowaniem, nie zna ponad program literek, a nie mam sposobu żeby jego zachęcić do dodatkowej nauki w domu, a przy tym ma nadal problem z mową. Mam wrażenie w niektórych sytuacjach, że jakby się cofał. Przykładem są np dni tygodnia. Doskonale umiał wymienić wszystkie, nagle wczoraj nie potrafił mi ich powiedzieć. Bardzo bym prosiła o pomoc. Może jakieś książki lub pomoce naukowe pomogą mi rozwiązać te problemy. Mieszkam w woj. zachodniopomorskim w Myśliborzu.z góry dziękuję.
Pytanie przesłała Pani Olga
> e-mail: fhu_klepacki@go2.pl
Droga Pani Olgo,
z opisu sądzę, że oprócz opóźnionego rozwoju mowy Synek ma także i inne problemy związane z sekwencjami i linearnością (przetwarzanie w lewej półkuli mózgu).
Głoskowanie nie jest skuteczną metodą nauki czytania i proszę zaniechać takich ćwiczeń. Dzieci powinny uczyć się czytać sylabami, o początkach takiej nauki może Pani przeczytać w artykule na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl
W Szczecinie metodą krakowską pracuje Pani Anna Kozińska: anna-kozinska@wp.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze