Szanowna Pani Anno,
z otoczenia Córeczki należy wyeliminować wszystkie stymulacje prawopółkulowe, także zabawki dźwiękowe, tablet, smartfon, komputer, radio, gdyż uniemożliwiają one dziecku słuchanie mowy z otoczenia. Telewizja nie może być włączana przy dziecku nawet „w tle”, gdy nie patrzy ono na ekran. Córeczka powinna słuchać programu słuchowego „Słucham i uczę się mówić”, koniecznie w słuchawkach. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, dzięki którym może Pani stymulować rozwój Córki, znajdzie Pani w książce „Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6. roku życia”.
Jeśli chodzi o zwiększanie zasobu słów oraz nabywanie wiedzy o świecie, najlepiej robić to poprzez czytanie książeczek i oglądanie obrazków, nazywanie nowych przedmiotów i sytuacji, mówienie do dziecka podczas codziennych czynności oraz wzbogacanie doświadczeń dziecka.
Najlepiej byłoby gdyby udała się Pani do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych Córeczki, opracuje indywidualny program stymulacji oraz pokaże Pani jak pracować w domu. Logopeda na pewno pokaże Pani także technikę Gestów Artykulacyjnych, które wspomagają prawidłową artykulację oraz nabywanie głosek, które nie pojawiły się jeszcze w mowie dziecka (informacje na temat tej techniki znajdzie Pani w książce Prof. Cieszyńskiej „Metody wywoływania głosek”). Certyfikowanych terapeutów pracujących Metodą Krakowską® znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Pozdrawiam
Katarzyna Biernacka
Komentarze