Droga Pani Gosiu,
nie możemy czekać aż dziecko wszystko powtórzy prawidłowo, bo przecież w rozwoju dziecka tak się nie dzieje. Należy słuchać samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych, a po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych, choćby tylko niektórych i niedokładnie wypowiadanych należy włączyć: Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy, nawet cztery sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach Kocham czytać i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi (Samogłoski, Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze - www.konferencje-logopedyczne.pl). Moje pierwsze słowa (www.wir-wydawnictwo.com).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze