Droga Pani Sylwio,
Proszę sprawdzić czy Synek potrafi naśladować wzory z klocków ("Układanki lewopółkulowe" - www.konferencje-logopedyczne.pl), ponieważ układanie puzzli nie jest stymulujące, można je układać metodą prób i błędów, wiele dzieci nawet nie wie, co jest na obrazku.
Zachęcam do pracy w domu z wykorzystaniem programów:
1. "Słucham i uczę się mówić" - na początek "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.arson.pl. WARUNEK: dziecko musi słuchać w słuchawkach.
2. "Kocham czytać" - na początek zeszyty od 1-5 (www.we.pl).
Uczenie liter alfabetu jest nie tylko nieuzasadnione, ale też szkodliwe. Synek będzie miał problemy z opanowaniem umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Chłopiec nie potrzebuje ćwiczeń aparatu mowy, ale stymulacji lewej półkuli mózgu, czyli ćwiczeń sekwencyjnych, linearnych.
Warto skorzystać raz w tygodniu z pomocy terapeuty pracującego metodą krakowską. Znajdzie ich Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl
Z ćwiczeń lewopółkulowych ważne są "Układanki lewopółkulowe" oraz ćwiczenia dominującej ręki. Proszę nie mówić nigdy: "powiedz", "powtórz", bo to przynosi odwrotny skutek. Synek musi słuchać około 5 miesięcy, by mózg nauczył się łączyć sylaby w większe jednostki. Jako stymulację do spontanicznego powtarzania stosujemy zawsze program "Kocham czytać" i "Dziennik wydarzeń" - terapeuta powinien Pani wszystko objaśnić. Jest też moja nowa książka "Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" gdzie dokładnie opisuję 17 technik terapeutycznych.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze