Droga Mamo Filipka,
pani psycholog wyraźnie pomyliła pojęcia. Lewa półkula mózgu, przetwarzająca informacje sekwencyjne, linearne jest odpowiedzialna za nabywanie języka.
Jeśli chce Pani uzyskac rzetelną diagnozę proszę poszukać kogoś na
stronie www.szkolakrakowska.pl.
Regres w rozwoju mowy, brak reakcji na imię, trudności z
koncentracją, brak rozwoju mowy i kłopoty z rozumieniem przekazów
językowych wskazują na spektrum autyzmu.
Proszę zapoznać się z książką "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń
autystycznych" - www.konferencje-logopedyczne.pl.
A teraz proszę podjąć:
1. Słuchanie wypowiedzi językowych Program "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenie dźwiękonaśladowcze",
w dalszym etapie "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki", 15 minut dziennie (www.arson.pl).
Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
2. Naukę czytania metodą sylabową. Początkowe etapy nauki czytania (samogłoski) w zakładce „Do pobrania” stronie www.konferencje-logopedyczne.pl
artykuł - Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®
Należy wyłączyć wszystkie stymulacje prawopółkulowe, oznacza to, że
Filip nie może:
- oglądać telewizji, filmów na komputerze,
- grać na komputerze, gry w telefonie komórkowym,
- słuchać muzyki.
Można śpiewać dziecku, wspólnie tańczyć, ale nie można zostawić samego chłopca, by słuchał muzyki.
Z diety należy całkowicie wykluczyć:
- słodkie przekąski, chipsy, biały cukier
- napoje gazowane i smakowe
- czarną herbatę.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze