5-latek zaczyna naukę w Anglii
Za parę miesięcy wyjeżdżamy na stałe do Anglii, gdzie nasze dzieci (dziewczynka 3,5 l; chłopiec 5 l podejmą) naukę. Martwię się głównie o 5-letniego syna. Wiem, że przed nim trudne zadanie opanowania język obcego, a dodatkowo poziom w szkołach angielskich jest wyższy niż w polskich. Wiem, że jego rówieśnicy w Anglii już czytają i piszą.
Zastanawiam się czy oprócz nauki języka powinnam także uczyć go już sama czytania po angielsku, żeby mu ułatwić start w szkole?
W tej chwili w Polsce uczęszcza do przedszkola i dopiero zaczynają poznawać literki. W domu natomiast sama uczę go literek i trochę pisania w obu językach.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź,
Monika

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Moniko,
nie powinna Pani uczyć Synka języka angielskiego ze względu na akcent i błędy gramatyczne, których nie sposób się ustrzec.
Warto jednak, by chłopiec osłuchał się z językiem. Prosze pamiętać, że
dzieci w Anglii uczą się czytać metodą globalną, dlatego poznawanie
liter nie ma sensu. Nie wolno także uczyć pisania przed opanowaniem
umiejętności czytania. Synek poradzi sobie z językiem angielskim w
systemie edukacyjnym, a Pani może mu to ułatwić przez naukę czytania
w języku etnicznym. Jeśli ma Pani kilka miesięcy radzę metodę sylabową
"Moje Sylabki" - www.wir-wydawnictwo.com.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska