Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Profesor Uniwersytetu Pedagogicznego, przez 28 lat pracowała jako psycholog i logopeda w Zespole Diagnozy i Terapii. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej)a także metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest autorką 6 książek i serii logopedycznej "Kocham czytać"

Odpowiedzi i porady:

Co się dzieje jeśli zasada OPOL nie jest przestrzegana dokładnie? Przypadek trójjęzycznego dziecka.

Witam, Piszę bo martwię się o rozwój językowy mojej trójjęzycznej dwudziestomiesięcznej córki i zastanawiam si,ę czy to niedokładne zastosowanie zasady OPOL (jeden język, jedna osoba) może... więcej »

Niepłynność mowy u 3 latka

Witam serdecznie, Mój syn ukończył 3 rok życia. Od jakiegoś czasu obserwuję u niego zacinanie się. Początkowo myślałam, że jest to rozwojowa niepłynność mówienia wynikająca z małego... więcej »

4-latek nie mówi, a za rok zerówka...

Witam, mam pytanie: mój synek ma 4 lata, nie mówi nic, tylko podstawy (mama itp.), nie łączy słów, nie buduje zdań... Jest pod kontrolą psychologa, neurologa, wszystkie badania w tym EEG wyszly... więcej »

Syn 22 m-ce nie mówi - mruczy/buczy

Witam Panią Profesor, Szukam informacji o zaburzeniach mowy. Mam nadzieję, że pomoże mi Pani w ocenie braku mowy u synka. Syn ma 21 m-cy i nic nie mówi oprócz piszczenia, buczenia lub mruczenia,... więcej »

Przetrwały niemowlęcy sposób połykania

Szanowna Pani Profesor, chciałabym się dowiedzieć, jakie są metody nauki prawidłowego połykania, poza tradycyjną reedukacją. W przypadku dziecka z obniżoną sprawnością intelektualną, pozornie... więcej »

Mowa u dziecka z CZR C.D.

Pani Profesor! We wtorek byliśmy na rediagnozie w Warszawie w Synapsis. Niestety nie udało się synkowi \"wyskoczyć\" poza CZR.Na nasze szczęście/ nieszczęście nie spełnia kryteriów autyzmu wczesnodziecięcego... więcej »

2,5 latka słabo mówi, problem z jedzeniem

Witam, Proszę o pomoc w sprawie 2,5 letniego dziecka, dziecko słabo mówi, nie łączy wyrazów. Od dwóch tygodni rozpoczęliśmy pracę z polecanymi przez Panią książeczkami, przerobiliśmy Samogłoski... więcej »

Dziecko dwujęzyczne

Droga Pani Jagodo, Bardzo Panią proszę o podpowiedź. Jestem związana z rodowitym Włochem, mamy rocznego synka, do którego mówimy po włosku. Kiedy jestem sama z synkiem mówię do niego po polsku,... więcej »

2-latka,zamienia k na t ,g na d...

Czy to jest wada? lub czy trzeba z tym iść do logopedy? Imię i nazwisko: Katarzyna więcej »

Rozpoznanie zachowań autystycznych

Dzień dobry! Jestem mamą rocznego chłopca. Od czasów wczesno-niemowlęcych zachowania syna wzbudzały we mnie niepokój. Urodził się spory 3,900kg i 56 cm. Poród był bardzo długi ponad 20h,... więcej »


Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda - Artykuły

Nauka czytania

Nauka czytania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Metoda oparta jest na założeniu, że we wczesnych etapach rozwoju dziecka konieczna jest równomierna stymulacja obu półkul mózgowych. Proponujemy więc strategie prawo i lewopółkulowe. więcej »
Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć